fredag 25. mai 2012

En fantastisk lærer!

Skulle skrive et innlegg her igår, men jeg hadde rett og slett ikke ork. Det skjedde en liten "ups" episode igår. Jeg tenkte at guttungen kunne hatt godt av å ha litt kortere hår ettersom han har arvet mitt tjukke. Han var enig at vi skulle ta å stusse det litt! Siden det selvfølgelig ser så lett hos frisøren så tenkte jeg "hvorfor ikke?".


Vel, det førte til at jeg hadde en meget forbanna 7-åring i hus igår som nesten nektet å forlate toalettet. Han fikk jo en glimrende ide å se seg selv da det ikke var ferdig og dermed var det gjort.


Så det var virkelig en utfordring å ta resten av hodet mens jeg hadde en gråtende gutt som nesten knuste hjertet mitt.


I tillegg at han er utrolig usikker og slem mot seg selv så hjalp det ikke med å høre at dette var den verste dagen i hans liv og at han var stygg.


Vi måtte bare roe han og si at det kommer til å gro ut igjen, og antakelig iløpet av uka siden det håret hans vokser i rekordfart.


Vel, idag nektet han å gå på skolen - det førte til at vi kom for sent fordi jeg måtte skrive ei melding i meldingsboka til frøkna og fortelle henne situasjonen, og blant annet at han ikke ville ta av seg capsen.


Heldigvis har vi en fantastisk dialog med frøkna, hun er sånn "old school" type. Streng men rettferdighet, og det er ingen kjære mor her i gården. Loves it!


Jeg fulgte han inn siden jeg måtte nærmest dra han ut av bilen, og det var vondt å se at han gruet seg så veldig. Banket på døra til klasserommet og spurte om hun hadde to minutt siden timen allerede hadde begynt.


Jeg fortalte det som det var at vi hadde hatt et lite uhell, som har ført til at nå ville ikke guttungen på skolen fordi han føler seg stygg. Hun så på han og sa at det var sommer og sol, og dette var tøft! Fikk han til å le og føle seg trygg igjen - HERLIG!!


Det endte med at gutten min gikk inn stolt sammen med læreren.


Sånne lærer finnes det ikke mange av har jeg skjønt! Så jeg føler meg utrolig heldig som har henne som lærer til min sønn, siden han er så usikker av seg. Hun er en fantastisk ressurs for han!!


Men fremtid som frisør bør jeg absolutt legge ifra meg... *stryke fra lista*










1 kommentar:

  1. Så vakkert!Eg sit her med tårer i augene!

    Og så tenker eg på ein fantastisk liten skolegut eg kjenner som akkurat nå har ein interessant sveis, og kjenner at det gjer vondt i hjarta å vite at han hadde det vondt. Han er den aller beste 7-åringen eg veit, og ein heilt FANTASTISK gut!

    SvarSlett