lørdag 20. oktober 2012

Kvinner bak rattet!

Man hører stadig "kvinner bak rattet" setningen.. og da er det som regel at det er helt uforstående kjøring. Selvsagt står kvinner bak det tenker de fleste. Jada, jeg kan også være utrolig dobbelmoralsk og tenke på det når jeg _ser_ at det faktisk sitter ei kvinne bak rattet og kjører som om kun sitter i en helt annen planet... Jada, vi kan multitaske, men hver gang??

Uansett, idag skulle jeg avsted til søppelplassen og hive en henger full av søppel samt tømme samvittigheten min på bruktmarkedet. Altså, legge fra meg ting som jeg egentlig ikke har bruk for.

Vel, jeg kom nå med henger som jeg svært stolt var for å ha tvinnet tau rundt for den store gull medaljen. For jeg vil nødig ha en episode til der jeg kjører og hiver fra meg søppel overalt (en episode som må fortelles men ikke akkurat nå).

Joda, jeg kom med hengeren og skulle til å rygge. For de som ikke kjører henger så ofte, så vet man at kordinasjon er svært viktig. Jeg var iallfall veldig godt igang helt til disse mannfolka i refleksdressene kom bort og så svært dumt på meg mens han sa "du vet, at du må kjøre så inntil så mulig siden det er så mye folk her". Mens han andre begynte å vise meg med hendene og viftet som bare det.

Selvsagt ble jeg stresset, noe som var så forbanna fordi jeg var GODT igang med å rygge og imponere alle disse mannfolkene. Men neida, da ble det for skeivt, så da ble det i noen minutter der jeg kjørte frem og tilbake, frem og tilbake.. og frem og tilbake.

Tilslutt så fikk jeg fanden i meg og parkerte akkurat som det passet MEG! Gikk ut og sa "du får bare bære med meg, men dette var det jeg kunne, så det så!" mens jeg viklet disse tusen knutene som var tvinnet godt over hele hengeren.

Selvsagt så hadde jeg en svært pågående refleksmann som måtte sjekke om jeg sorterte riktig. "jada, refleksmann. Jeg kan kjøre med henger OG faktisk sortere riktig!!!".

Aldri før hadde feministen i meg vært så flyforbanna og lysten på å gi de en real lekse om at vi faktisk lever i 2012 og vi ikke er så ubrukelig som de faktisk mener innimellom. Klart jeg hadde dårlig odds med tanke på at jeg var den eneste kvinnelige som var å tømte søpla der....

Jada så neida... Det var jeg. Jeg fikk det nå til og mestringsfølelsen vokste et par hakk der iallfall for min del.

Ha en fin lørdag videre! Det skal nemlig jeg mens jeg sitter her og blogger og min kjære mat lager mat til meg ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar