tirsdag 16. oktober 2012

Er man for gammel?

Overhørte en samtale her om dagen angående "typiske" blogger. Der det er den nye fjortiss-greia eller rosablogging etc. Følte meg litt gammel når jeg ikke helt skjønner hva "rosablogging" er, og er man ikke "like" populær hvis man ikke har disse hot or not innleggene?

Eller må man være en fanatisk hobby av en eller annen sort for å være blogger? Kan man ikke ha en litt svada blogger uten å være kjent og ha ti tusener av lesere?

Vel, da måtte jeg nesten stille meg det spørsmålet som har surret i tankene mine noen dager - Er jeg for gammel til å blogge?
Jeg merker jo at jeg nærmer meg tredve fortere enn lynet. Ikke gruer jeg meg spesielt til det og ikke føler jeg meg gammel sådan. Men joda, henger ikke helt med disse forkortelsene som jeg ser min niese på 16bruker, eller at den nyeste moten er denne her Dorthe-genseren. Som i bunn og grunn jeg vil kalle en god gammeldags genser.

Men for all del.. gammel kan jeg være for de fleste som er yngre enn meg, men hobbyer har jeg også! Ikke ekstreme hobbyer som jeg anbefaler andre eller deler ikke oppskrifter heller for den saks skyld. Har ikke så mye tro på meg for øyeblikket at jeg føler det er noe jeg er "best" i.

Men joda, har både funnet gleden av å bake, lage mat og har strikket min første sokk! Ser at jeg strikka den akkurat passe størrelse til foten til min datter. Det vil si at jeg har litt tidspress på å gjøre den andre ferdig. Så langt har jeg strikket 3cm.. tikk-takk, tikk-takk... Ellers har jeg også planer om å strikke sitteunderlag til henne som hun kan ha med seg på tur. Sånn som man tover...planen var å få den ferdig igår.....

Ikke vil jeg komme inn på telefonbruk, jeg føler meg såpass in at jeg har en smarttelefon, selv om jeg ennå ikke har skjønt hva android betyr?

Ikke kan jeg skryte på meg at jeg er ei vaskeekte koneemne selv om senest idag brukte jeg riskokeren fra tupperware, og husmor er jeg vel heller ikke på topp5, siden det ennå henger klær på klestativet som jeg hengte opp.... forrige uke?

Så ikke er jeg for gammel, ikke for ung, ikke huskone eller hysterisk moteriktig. Ikke følger jeg med på moten og har nettopp lært meg forkortelsen for "YOLO".

Vel, kort sagt: ei tobarnsmamma som prøver å få til fra a til å, men litt skøyerfanter innimellom. Oppførselen kan variere veldig i hvilket selskap man er i. Går med behagelig tøy og behagelig sko, har strikket en sokk til nå og er i tidspresse med sokk nr 2.

OG kan vel også meddele at den klesvasken skal tas..iløpet av dagen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar