onsdag 17. august 2011

Burlesque



Om filmen:
Ali er en småbyjente med en stor stemme som flykter fra fattigdom og en usikker fremtid for å følge sine drømmer i Los Angeles. 
Etter å ha snublet over "The Burlesque Lounge", et majestetisk, men haltende teater som huser en inspirert musikal-revy, gir eieren og hovedrolleinnehaveren Tess Ali jobb som cocktail-servitør. 
Burlesques outrerte kostymer og vågale koreografi fengsler den unge jenta som sverger en dag å stå på scenen i teateret. 

Ganske snart oppstår et vennskap med en av danserne, hun får en fiende i en sjalu skuespiller og høster hengivenhet fra Jack, bartender og musiker. 
Med hjelp fra den intelligente scenemesteren og den bilaterale verten går Ali veien fra baren til scenen. Hennes spektakulære stemme gjenreiser "The Burlesque Lounge" til sin gamle storhet, dog ikke før en karismatisk gründer ankommer med et fristende tilbud.


Min mening:
Jeg var veldig i tvil om å se denne filmen. Man trenger ikke være supersmart for å skjønne at ikke alle som er artister og det som de trenger med stemmebåndet, duger som skuespiller. Cher har jeg vel kun sett ei gang før i fimen "Mermaids" i 1990. Der det var greit nok å se denne rocke/pop damen.
Og å se Christina Aguilera som skuespiller, vel er det det samme som alltid. Stakkars lille fattige pike som kommer i storbyen der hun blir kjent for denne store og kraftige stemmen. Der hun finner prinsen sin blablabla - så levde de lykkelig alle sine dager.

Ja det var en sånn type film, bare med en morsom vri, og det hele var burlesque dansen/kunsten eller hva jeg enn skal kalle det.
Jeg likte filmen iallfall til å være en sånn "typisk en" som jeg nevnte her over.
Det er en musikal selvsagt som faktisk man kan se smertefritt uten å angre.
Til mannfolkan: det er masse kvinnfolk i minimale klær og sexy moves. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar