onsdag 17. august 2011

Min fantastiske ferieuke.. !

Å ha jobbet hele fellesferien mens å prøvd å få til en grei sommerferie med kidsan og alt som fører til er ikke bare bare. Det har jeg erfart iår.
Så etter fire intense jobbeuker, så skulle da min lille ferie på ei uke starte med en ozzy konsert - noe som var kanon! Det kan jeg bare si. Den dagen var bare heilt fantastisk og Ozzy til å være gamle mannen leverte som bare det!
Kom hjem med en ødelagt sko, noen skrapemerker her og der og null stemme. Det er beviset på at det har vært en awesome kveld! :)


Så skulle da uka begynne, der siste ordentlig ferieuke for kidsan sammen med meg. Jeg hadde mange planer noe som jeg tydeligvis sa for høyt og førte til at begynnelsen av onsdagen forrige uke så låste ryggen seg. HEILT fast. Så jeg fikk erfart at å ta danskebåten tur/retur KAN være et helvete.
1. Superspeeden er IKKE bygd for rullestolbrukere. Det fikk jeg erfart.
Etter å ha krabbet seg i land.. nesten bokstavelig så tenkte jeg vel at dette gir seg vel utover dagen eller i det minste til dagen etter.


Torsdag:
Jeg våkner at det stråler nedover beina mine, hva faen?? har jeg blitt lam??
Jeg ringer rundt og er livredd. Hva er det som skjer?
I og med at jeg har nå gått fra å gå som vanlig mennesker til å krabbe. Så fikk jeg hjelp av min søster til å komme meg til legen. Der jeg får vite at jeg har da fått noe som heter "akutt lumbago". For dere som ikke aner hva det er og ikke orker å google det. Kort sagt? Det gjør forbaska vondt !!
Det beste er vel at det kunne vare opptil 14 dager, noe som passet meg selvfølgelig dårlig i og med at jeg hadde planer med å fjerne mandlene tirsdagen etter. (altså igår)
Dette sier jeg til legen, men hun ser bare oppgitt på meg og sier "det kan du bare glemme når du er i sånn form som idag" ... Hyggelig!


Dagen går at jeg krabber meg videre til ho mor der hun tar godt vare på meg og mine. Og jeg ligger i samme stilling i fire dager faktisk.


Mandagen bestemmer jeg meg for at nå måtte jeg komme meg opp, og overtale legen at "hey, jeg kan gå og har neeesten ikke vondt lenger". Der får jeg beskjed at jeg blir sendt videre med tanke på den ryggen min og mulig det er da en prolaps. Jeg har ikke fått googlet hva det er men kort fortalt: det er noe med skivene i ryggen som presser på noe. Iallfall, noe er ikke som det skal!


I og med at jeg nå først var på beina så skulle jeg iallfall ikke hjem. Da skulle vi helst rekke alt det jeg hadde planlagt med kidsan på fem dager. Så det ble ikke det samme. Men vi fikk kjørt City Train, middag på ikea (kidsan's valg) og de fikk en tur på småland som er så populær lekerom på ikea - Der mammabjørnen (les: meg) måtte krangle meg til at mine skulle få lov til å være der ettersom jeg hadde venta nå som en annen frustrert husmor. Etter ikea ble det en tur på leker, og så avsluttet med is og brus. Altså en veldig bra dag til å være mandag.


Tirsdag:
Vondt å stå opp, men rett på sykehuset. disse mandlene skulle fjernes, koste hva det koste vil.


Klokka var 12.30 - jeg ble vekket og jeg spurte flere ganger med sår hals: "har dere endelig klart å ta de?"
Jeg fikk tommel opp !




P.S Hvorfor jeg lager så mye drama for fjerning av mandler? Jo fordi en viss spesialist i Oslo skulle ta de. Endte med 800kr i smertestillende, måtte få tak i sjåfør i og med at jeg ikke kunne kjøre hjem etter denne såkalte operasjonen. Jeg ble lagt i narkose, og så vekket etterpå at de fikk ikke kommet til.. Enda en lykkelig historie.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar