mandag 12. desember 2011

Jane Eyre

Om filmen:
Etter å ha mistet sine foreldre tvinges Jane Eyre til å bo hos fjerne og følelseskalde slektninger. Hun blir kastet ut, og havner i et hjem for foreldreløse barn. Årene går, og når Jane er voksen nok til å forlate barnehjemmet, søker hun jobben som guvernante hos den gåtefulle Mr. Rochester på hans eiendom Thornfield Hall. Det går ikke lang tid får han har vunnet hennes hjerte, og kjærligheten mellom dem blir gjensidig. Men alt er ikke som det ser ut til ved Thornfield Hall, og Jane får vite at Mr. Rochester gjemmer på en mørk hemmelighet. Mia Wasikowska (Alice in Wonderland) og Michael Fassbender (Inglorious Basterds) spiller Jane og Rochester i dette romantiske dramaet fra Storbritannia, om en heltinne som har inspirert trofaste seere og lesere gjennom generasjoner.


Min mening: 
Jane Eyre.. Jane Eyre.. Merket jeg var lei av Jane Eyre før jeg i det hele tatt hadde sett så mye på coveret. Var så mye snakk at da blir jeg fort lei. Men idag så hadde jeg en sånn typisk dag der jeg tenkte "åffår ikke.. sovner jeg så sovner jeg". 


For det første så sovnet jeg ikke.. Og for det andre, så elsker jeg sånne romantiske filmer i andre tidsepoker. Der de bruker å være så høflige mot hverandre og beskriver hvor mye de kan bety for hverandre for helt enkle men ord som ikke blir brukt nå for tiden.


Men for en vilje, og nå skjønner jeg hvorfor noen kvinnfolk faktisk sammenligner seg med Jane Eyre, eller ønsker å være henne. Hvem ønsker ikke å ha den livsstyrken?


Anbefales til skapromantikeren!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar