torsdag 5. januar 2012

Husmor-prosjekt: del 1

Som jeg sikkert tidligere har nevnt (sikkert x-antall ganger) så har jeg da blitt arbeidsledig. Noe jeg tok skrekkelig pent og rolig for det kom sikkert til å bli deilig å ha tid til hjem og familien. God tid til å fjerne julepynten og gjøre ordentlig rent etter jul og rett og slett bare komme i orden..


Vel... det er fjerde dagen min og jeg holder rett og slett på å dø. Iløpet av to dager har jeg fått et innfall på å gå gjennom skuffer og skaper og kaste det jeg ikke bruker. Uheldigvis for meg er det ikke lite.


Men som min kjære mor sier "for å komme i orden må man først ha det uorden".. det er jammen med rett. For det har faen med ikke sett ut her. Men idag fikk jeg iallfall kasta ut juletreet på hue ut. Selvfølgelig hadde jeg gått "all the way" med juletreet iår og til og med strødd sånn snø for å få den looken jeg var ute etter. Var fint men himla upraktisk.. spesielt når jeg dro den ut og den velta så både vann, rester av treet OG snøen kom overalt. 


Nå skal det sies at jeg aldri har sett meg selv som verken husmor eller konematerial som det så fint heter. Når andre småjenter planla drømmebryllupet og lekte med dokker. Så skulle jeg ha en superviktig jobb og fly fra land til land og være så veldig VIP... Nå som jeg var i 100%jobb, så følte jeg at jeg var iallfall et skritt nærmere. Jo mer jeg jobba jo mer mamma klarte jeg å være og jo bedre følte jeg meg selv.


Dessverre var det jo sånn at dette ikke skulle vare. Så hva gjør en husmor? Joda, må jo få ut frustrasjonen og de små gledene man har på en blogg så klart :P


Så her blir det en egen etikett som følger min hverdag som husmor.


Så idag: 
- Tatt juletreet
- Vaska hele stua
- Lagd ORDENTLIG husmannskost (ja kjøkkenet er ikke min sterkeste side)
- Lagd meg ei kanne med kaffe og faktisk drukket noe av den.
- Vaska vegger, tak og gulv på badet
- Vasket tøy, hengt opp og lagt på plass
- Gått gjennom skapene til kidsan for å sortere skuffene med tøy
- Begynt med soverommet mitt


Konklusjon: helvetes vondt i ryggen og lukter jif-bad
Humør: sliten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar