fredag 20. januar 2012

Oops, I did it again!

Jada, da sitter jeg på toget fra Kristiansand til Hamar. Trøtt, vrak men ellers fornøyd. Så klart klarte jeg å forsove meg og våkne en halvtime før toget gitt. Hadde jeg pakket ferdig? Nei.

Så jeg har med masse tøy som jeg antakelig ikke kommer til å bruke, blant annet en topp som fortsatt var våt da jeg hev den i kofferten.

Men jeg rakk det og nå sitter jeg på toget!

Ellers kan jeg jo skrive historier opp og ned angående NSB.. Det er ikke første ganga jeg tar toget, og det blir neppe den siste. Jeg elsker å ta tog. Syntes det er noe behagelig å vagge frem og tilbake, og så tenker jeg så klart på reklamen. Den som de pleier å vise i juletider.. Den er jammen med søt.

Men hvor er magien? Og hvor er de hyggelige menneskene? Kantina dama ser heller ut som en fengselbetjent, og konduktørene er en kapittel for seg selv.

Denne ganga har jeg bestilt plass på KOMFORT.. jada, 90kr ekstra gjorde ikke noe, spess for å få litt strøm til. Så da tar man laptop og diverse ladere for å bruke det man ellers bruker strøm til.

Men herremin hatt,, hva skjer med at toget må tute hvert 5 sekund? Hodet mitt som har halvanne time med søvn prøver å sove mellom de fire sekundene der toget faktisk ikke lager noe lyd.... Så jeg kan vinke farvel til søvn idag!

MEN..over til tittelen. Hva har Karen klart å gjøre IGJEN?

Jeg titter på billetten og ser at det står den 19.. ser på telefonen min der datoen er den 20. Titter IGJEN på billetten og ser at det står den 19, igjen ser jeg på telefonen min der datoen idag er faktisk den 20 - fortsatt.

Jada, jeg har klart igjen. Dette gjorde jeg for et år siden og jammen med klarte jeg det igjen! Hva skjer med at jeg skal reise på en fredag og jeg bestiller nøyaktig 24timer tidligere. Sist gang rakk jeg å legge merke til dette fra Oslo til Trondheim. Tenkte for meg sjøl at nå kan iallfall ikke han kaste meg ut, jeg er jo i ingensomhelst sted. Her la jeg merke til før jeg satt meg på toget i det minste. Men hva faen skal jeg gjøre?
Skal jeg si det? Skal jeg ikke?

Vel.. stille og beskjeden setter jeg meg på setet rett over der jeg skulle ha satt meg igår. Min plass for nøyaktig 24 timer siden.

Etterhvert kommer det ei dame inn og sier til han mannen som sitter på plassen "min".. - "Du sitter på min plass!" Etter å ha sett at de har samme plass, samme vogn og nesten samme billetter så tenker jeg at dette var en utmerket ide å bruke hvis Herr. Konduktør spør meg hva i hekkans jeg har tenkt med. Systemet KAN ta feil altså??

Herr. Konduktør kommer, jeg kjenner at magen min går både opp og ned, venstre til høyre. Tar imot min billett og ser på meg.. Stempler billetten og går videre.
Så spør han mannen.. som da sitter på "min" plass. - "Dette er ikke din plass?"
"NEEEEI" - kommer det skjærende fra ei dame lenger bak. Mannen som sitter på "min" plass, sier at han forstår ikke helt hvordan de kan få samme plass på to billetter, da Herr. Konduktør sier "jeg har dårlig nyheter til deg. Du sitter nemlig på feil tog!"

Jeg kjenner at jeg ler litt inni meg, selv om jeg egentlig ikke burde. Karma er rett rundt hjørnet og venter bare på at jeg skal le av andre, så jeg skal bli kasta med hue og ræva ut fra toget. Men stakkars mannen.. Han skulle til Stavanger og setter seg på toget til Oslo. DET er faen med godt gjort!

Kan jeg le av han litt, mens jeg fortsatt syntes synd på han? Og i tillegg si "det er godt at noen klarer det bedre enn meg!"

Men nå skal jeg se videre på "House" - Ha en fin dag videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar