torsdag 12. januar 2012

Husmor-prosjekt: del 3 - 1/2

På an igjen med å leke husmor, etter å ha flydd litt og hjulpet min mor. Nå var det endelig på tide å slå seg til ro med en hjemmedag. Egentlig frista det med en daffedag.. bare ligge på sofaen etter å ha levert kidsan og skru på tv'n. Sovne - ikke sovne, se på tv- ikke se på tv.. 

Jeg fikk kidsan avgårde idag og var hjemme allerede kvart på ni. Når jeg kom inn døra så jeg dressen "fuck!!" Glemte at dressen skulle være med jentungen denne ganga og den var like våt som igår.. Da var det å rote i alle skaper og kroker for å lete etter noe som hun kunne bruke i mellomtiden. Takk og lov for at det var mildt ute.


Jeg vet at for mange så virker det som ingen stress.. Noen mødrer har 3,4,5 unger og ser like freshe som 
ungdomstiden. Jeg skjønte fort at dette ikke var min type hverdag når jeg så ut som et vrak bare med en. Nå med to er ikke synet noe bedre.

Begge mat boksene i sekken? - X
Er mat boksene fra igår tatt ut ? - X
Har de ekstra tøy med seg hjem som er vått? - X
HAR de ekstra på skole/barnehage? - X
Hva mer.. hva mer.. JO! Sjekke planen kanskje. Var det turdag på skolen? Eller barnehagen? Faen!! Klokka er mange!!



Jepp.. dette er min hverdag nå i 2012. Noen som er misunnelig?
Jeg er iallfall ikke mye misunnelig på meg selv! Etter dette så syntes jeg at jeg fortjente litt "selvmedli
denhets" tid. Tok teppet over meg og så på noen episoder av House for å prøve å glemme denne fryktens morgen. Etterhvert så tok samvittigheten min dessverre over og jeg satte igang å rydde og tørke støv på rommet til kidsan.. det trengtes. Det var ikke hybelkaniner der lenger.. Det var harer og harelabber!!!


Så rommet, ganga, klær ble tatt. Henger full av søppel forsvant fra gårdsplassen. Og til og med treet. Denne ganga klarte jeg å bli kvitt det før april jo :-D





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar