lørdag 7. januar 2012

Husmor-prosjekt: del 2.

Ryddinga fortsetter... så klart. Roma ble jo tross alt ikke bygd på en dag, og slik jeg ser det. Så har tydeligvis ikke dette huset heller.

Idag er det jo som sagt lørdag.. og hva gjør husmødrene på en lørdag? Må ærlig talt si at jeg blir litt sånn "tilbake til 50-tallet" med tanke på husmor. Klart det er en bedre tanke en å se for meg et vrak av et kvinnfolk med tutt i håret, tobakk i den ene hånda og kaffekoppen i den andre... Ja har opplevd dette. Faktisk en av mine dagmammaer. Som lot oss slikke på snøen, og vi fikk lov til å leke med det meste på kjøkkenet bare vi ikke forstyrret hennes ritual med å se "gode og onde dager", eller var det "glamour" ?

Igår så var det den store cafe-dagen. Meg og mi mor tok oss en kopp kaffe akkurat hvor det passet seg... Var nesten så jeg vurderte dette livet fulltid for alltid. Men klart kom realiteten kjapp da vi var en tur på "stoff og stil" og jeg kom på at jeg skulle prøve meg på min første prosjekt. Nemlig å lappe dressen til vesla.

Etterhvert så var det tid å komme seg hjem og hente vesla i barnehagen. Tok med meg det man skulle og var på vei hjemover... da jeg kikket i veska og så lappetingen. SÅKLART. Dressen!! Den måtte jo også hjem.. En av mine sjarmerende sider forresten. Å glemme ting og tang,

Når jeg kom hjem var jeg så heldig at guttungen så på noe som het "art attack", morsomt helt til jeg klarte å si "skal vi prøve oss å lage de derre hjelmene i pappmaché?

Før jeg i det hele rakk å ta tilbake hadde jeg to jublende unger som hoppet opp og ned.,, faen. Da hadde jeg gjort det.


Resten av dagen gikk på å spise middag og det som fører til.. nemlig sove på sofaen. (jeg kan med hånda på hjertet si at klokka var over 00.00)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar