mandag 30. januar 2012

Husmor-prosjekt: del 4

Husmor Karen er på plass igjen etter ei superhelg i Oslo med kidsan og pappaen. Disney on ice er jo magisk som alltid. Kommer et innlegg om det senere..

Lenge siden jeg egentlig har lekt husmor. Altså jeg har gjort rent siden forrige husmor-prosjekt innlegget mitt.. helt sant, lyver ikke!

Men idag, mandag.. altså blå mandag. Der livet er surt og alt er bare forferdelig fordi hverdagen kom fortere enn ønsket, så hjalp det ikke så forferdelig mye å ha ei mor som du ikke har sett på hele 3 dager. Ja du leste riktig. TRE dager! Som ikke har sett deg eller ungene. Hadde vi alle hatt hennes energi så hadde vi vært mennesker på morgen idag. Men det var vi ikke, og ja hun hadde nok energi. Å bli røkket opp av mine deilige seng og samtidig ikke være morgengretten, er en stor kamp for meg. Ser det som en utfordring som jeg selvsagt vant. Ellers hadde jeg fått høre. Kjente at kroppen min kjempet mot meg idag, men pliktene kalles! Det ble både klesvasking, henging opp, vasking av doen... brette, sage istykker noen sengebunn som jeg så klart ikke ble ferdig med så jeg kasta helle saga til helv***. Men fikk nå inn ved også! Så det ble en forferdelig bra start på en mandag, selv om jeg hele tiden tittet på senga og ønsket at den kalte.

Heldigvis har jeg fortsatt noen dager til overs med å bli nominert som "årets" mamma. Og med dette vil jeg føye til at jeg så at min datter skulle på ballett idag og at tøyet skulle vært kjøpt sånn gjerne et par dager før. .. Ikke 20 minutter før første møte. Men hva man ikke klarer når man er stressa. Fikk da kastet meg inn i bilen og inn på en butikk. Og fikk kjøpt det hun trengte. Og jammen med ble det ikke ballettdanser av datteren min også :-D

Så nå ..prøver jeg igrunn bare å finne en god unnskyldning på hva mer jeg skal skrive.. for dessverre venter tredemølla på meg og jeg kjenner på hele min kropp at den er total uenig med meg. Mulig jeg tar kvelden rett etter.. Eller bare kræsjer rett ved siden av den.. Ettersom siste ganga så slet jeg med å komme meg opp trappa...


Hey.. jeg har da aldri skrytt på meg kondis! Men det var like før jeg vurderte å starte enda et prosjekt her.. men heldigvis tok realiteten og fornuften igjen! *phuu* Det var nære på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar